Tuesday 19 July 2011

PeLaNcOnGaN di MaLaYsia.....

Menghirup udara segar berjalan di persisiran pantai sambil melihat keindahan alam ciptaan tuhan dan menanti lewat petang menjelma untuk menyaksikan matahari terbenam. Semua ini dapat di nikmati di MALAYSIA negara aman dan makmur. Sektor pelancongan di malaysia telah diiktiraf sebagai pusat industri terbaik di ASIA TENGGARA. Walaupun ada yang menyatakan rasa kebimbangan tentang penurunan pendapatan mereka dalam  sektor ini sehingga 30-40% pada tahun ini jika dibandingankan dengan tahun lepas, ini masih boleh dibanggakan dengan kedudukan MALAYSIA dalam Top 5 di ASIA TENGGARA.

         

Sealin itu, kempen-kempen perlancongan domestik untuk meneruskan kecemerlangan MALAYSIA dalam bidang ini adalah seperti ZOOM! MALAYSIA yang dipromosikan oleh pihak TOURISM MALAYSIA harus dimanfaankan sepenuhnya.Pada tahun ini kerajaan MALAYSIA telah memperuntukkan berjuta-juta ringgit bagi mempromosikan kempen ZOOM! MALAYSIA ini.


Tambahan pula, banyak kelainan dan keunikan di MALAYSIA yang telah menjadikan MALAYSIA  cemerlang dalam bidang ini. Kecemerlangan ini tidak lagi boleh disangkal dan telah menjadi kecemburuan negara lain. Kami berharap dan berdoa agar hari yang bakal mendatang menjadikan MALAYSIA sebagai industrian perlancongan terus maju dan cemerlang di mata dunia.

  

1 comment: